Prišlo je do napake. Počakajte trenutek in pritisnite osveži.Aktivni uporabniki 4 gostje
Danes praznuje rojstni dan MaronChan (33 let). Vse najboljše!
Število obiskov od 1.9.2002: 25.729.903 |
Komentarji na novico
|
|
|
|
|
16.10.2012 |
|
|
|
|
|
|
|
Animateka: Retrospektiva Émile Cohl |
|
|
|
|
|
|
|
|
V petek, 19. oktobra in soboto, 20. oktobra ob 19. uri, se v Kinoteki poklanjamo francoskemu mojstru Émilu Cohlu, pionirju animiranega filma. Zadnja velika retrospektiva, posvečena opusu Émila Cohla, se je odvila v Parizu aprila 2008. Njena priprava je vključevala veliko zahtevnega popisovanja, primerjanja in analize kopij ter izvirnih gradiv v številnih arhivih in kinotekah v Franciji in tujini, rezultat pa so bile tudi številne restavracije. Nov izčrpen popis, ki se je začel leta 2006 – v veliko pomoč so bile tudi številne raziskave o zgodovini filma, izdaje knjig ter filmografij od začetka devetdesetih let in družinski arhivi –, prinaša (ponovno) odkritje domala nikoli predvajanih filmov.
Nepredvajanih, ker niso bili kot, denimo, Plamenčkovi podvigi (Les Exploits de Feu Follet, 1911) nikoli restavrirani, ker nikoli niso bili prikazani v svoji integralni verziji, saj so bili vse do zdaj nepopolni kot film Prihodnost v stopalih (L'Avenir dévoilé par les lignes du pied, 1917), ali pa zato ker so veljali za izgubljene kot na primer Muhave vžigalice (Les Allumettes fantaisistes, 1912). Ti filmi so bili natančno identificirani in datirani tudi s pomočjo zvežčičev, v katere je sam Cohl skrbno sproti zapisoval vse podatke o filmih, pri katerih je sodeloval od leta 1908 vse do 1923, uradnega in teoretičnega konca njegove filmske kariere. Od tristotih filmov, pri katerih je sodeloval v petnajstih letih, je danes ohranjenih le dvainsedemdeset.
Dve od štirih projekcij, ki jih Slovenska kinoteka predstavlja v sodelovanju s Francoskim filmskim arhivom, delujočim v okviru Nacionalnega filmskega centra (CNC), prinašata cvetnik njegovih najbolj emblematičnih filmov. Po eni strani pričata o njegovi poti med različnimi produkcijskimi hišami, s katerimi je bil povezan (Gaumont, Pathé Frères, Eclipse, Éclair, Éclair New York), po drugi strani o njegovi ustvarjalni edinstvenosti, o njegovi domiselnosti na področju animacije in o njegovem doživljanju sveta. Ne pozabimo, da je bil Cohl, preden je pri petdesetih postal režiser, bolj ali manj uspešen igralec, fotograf, scenarist in predvsem ilustrator, karikaturist in avtor plakatov. Veliko disciplin je temu partizanskemu samouku podobe omogočilo, da se je nove umetnosti, ki ji pravimo film, lotil z vso potrebno potrpežljivostjo in spretnostjo.
Priložnost ni pomembna le zato, ker omogoča ogled pripravljenega izbora v izvrstnih pogojih in s 35-milimetrskega filma, pač pa nekateri naslovi povsem na novo osvetljujejo delo Émila Cohla. Z retrospektivo filmov Émila Cohla se Slovenska kinoteka pridružuje praznovanju Svetovnega dneva animiranega filma (Mednarodna zveza za animirani film Asifa je leta 2002 28. oktober razglasila za mednarodni dan animacije. Na današnji dan leta 1892 je namreč francoski znanstvenik Emile Reynaud v pariškem Theatre Optique prvič javno predvajal animirani film in s tem umetnost animacije približal širšemu občinstvu).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Te novice ni komentiral še nihče. |
|
|
|